ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי  - הקמה וניהול של עסק דורשים הרבה מאוד מיומנויות מעבר לתחום העיסוק הבסיסי שלכם. יתרה מזאת, בעלי עסקים קטנים מתרכזים יותר ממחצית מהזמן בנושאים שאינם קשורים בכלל לתחום בו הם פועלים. לוגיסטיקה, אדמיניסטרציה, תפעול, שיווק, כספים ועוד.בקטגוריה זו תוכלו למצוא כתבות ומחקר אשר קשורים לייעוץ עסקי, אשר יוכלו לעזור לכם בקבלת החלטות נבונות.

מודל SWOT הינו מודל פשוט אך מפורט ויעיל לתכנון אסטרטגי וניתוח של יכולות הארגון.

מודל SWOT מפרט את החוזקות, החולשות ההזדמנויות והאיומים של הארגון או המוצר תוך כדי הסתכלות על שתי זוויות.

  • הזווית החיצונית – גורמים חיצוניים המשפיעים על פעילות הארגון כגון מבנה השוק, רגולציה, המתחרים וכו'.
  • הזווית הפנימית – גורמים פנים ארגוניים המשפיעים על הפעילות.

המודל הינו ניתוח קצר אשר מראה את הסטטוס של הארגון ומאפשר ניהול אסטרטגיה נכונה שתתמוך בצמיחה וגדילה של הארגון.

מודל SWOT מחולק לארבעה חלקים: חוזקות (Strengths), חולשות (Weaknesses), הזדמנויות (Opportunities) ואיומים (threats). כאשר כל חלק מסכם בתוכו עבודת מחקר מעמיקה שנעשתה על החברה, היוזמה או הפעילות.

החלק הפנימי – החוזקות והחולשות של הארגון

חלק זה מפרט את החוזקות והחולשות של הארגון, במה הוא טוב ואיפה הוא טעון שיפור. מהם הגורמים המייחדים את הארגון בשוק, האם יש לו ידע או מוצר יחודיים, פטנט רשום, משאבים מיוחדים רק לו שנותנים לארגון יתרון תחרותי בשוק.

מנגד החלק הזה גם מפרט את החולשות של הארגון, מה מונע ממנו ליצור יתרון תחרותי בשוק, גורמים העשויים להגביל אותו או את הפעילות שלו. לדוגמא אסטרטגיה מיושנת או מוצר שהוא בגדר קומודיטי (commodity) יכולים להוות חולשות של ארגון אל מול המתחרים.

החלק החיצוני – הזדמנויות ואיומים

בחלק זה נמצא את הגורמים החיצוניים לארגון שמשפיעים על הפעילות שלו, נמצא את הגורמי המאקרו אשר באים לידי ביטוי במודל PESTEL וגורמים הפעילים בסביבת המיקרו של הארגון. ניתוח של גורמים אלה יציג לנו את ההזדמנויות והאיומים האפשריים על פעילות הארגון.

מודל PESTLE הינו מודל מאקרו כלכלי אשר מפרט את הסביבה הפוליטית, כלכלית, סוציאלית, טכנולוגית משפטית וסביבתית בה פועל הארגון (Political, Economic, Social, Technological, Legal, Envriomental). הבנה של גורמים אלה בסביבה התחרותית של הארגון תאפשר לייצר אסטרטגיה אשר תקנה לו יתרונות תחרותיים בשוק ולייצר רווחים.

הבנה של סביבת המיקרו בה פועל הארגון, הכרת המתחרים והלקוחות מהווה עוד אבן יסוד בדרך לתכנון האסטרטגיה של הארגון. המודל הינו חלק בלתי נפרד מתוכנית עסקית.