תוכנית עסקית

הרבה מכם מבקשים מאיתנו תוכנית עסקית לדוגמא. אז בבקשה.

זוהי תוכנית עסקית לדוגמא בלבד. חשוב לציין שכמו שכל אדם שונה, כך כל עסק הוא שונה וכמובן התוכנית העסקית שלו. עקבו אחר ההנחיות, שלחו לנו את התוצאה, נעבור עליה וניתן לכם גם חוות דעת מקצועית.

שלב א: הגדרת העסק

תוכנית עסקית לדוגמא - הגדרת העסק

1. הבנת המוצר

בשלב הראשון צריך להבין ולאפיין :

  • המוצר,
  • מה הבעיה שהחברה מזהה,
  • איך המוצר פותר בעיה זו,
  • מה הפיתוח הראשוני (MVP).
  • מה הפיתוחים העתידיים
  • ומה מסגרות הזמנים המתוכננות להמשך פיתוח.

שלב הבנת המוצר הינו שלב קריטי בכתיבת התכנית העסקית על מנת שנוכל לחזות בצורה מבוססת ככל הניתן את התנהגות המוצר, התנהגות הלקוחות הפוטנציאלים ומכך לבנות את התחזיות הפיננסיות.

2. איפיון המודל העסקי

ישנם הרבה מודלים עסקיים אפשריים לכל סוג של פעילות, בשלב הזה אתם צריכים לשבת ולחשוב מה המודל העסקי הנכון לחברה שלכם. בשלב הזה מנתחים סוגים שונים של מודלים, בודקים מה היתרונות והחסרונות של כל מודל אל מול הפעילות המתוכננת של החברה ובוחרים מה המודל איתו מתחילים.

3. ניסוח חזון החברה

חזון החברה הוא חלק משמעותי ביותר בהוויתה. חזון החברה נותן את האופק אליו רוצים להגיע ולא רק את הצעדים הקרובים שיש לבצע.

זה המקום לנסח חזון שיאפשר לכל הצדדים (ובהמשך למשקיעים פוטנציאלים או כל גורמים קשורים אחרים) להבין לאן החברה רוצה ללכת ואיפה היא רואה את עצמה בעתיד.

ניתן ללמוד הרבה יותר על הגדרת עסק מומלץ לקרוא על ייעוץ עסקי.

 

שלב ב: הבנת השוק

תוכנית עסקית לדוגמא - הבנת השוק

1. הגדרת הבעיה והפתרונות הקיימים כיום

שלב זה נכנס לעומק בכל הקשור לניתוח השוק. מנסח את הבעיה בצורה מדוייקת יותר ונותן הערכה כמותית לגודל שלה. כאן תתארו  איך השוק מתמודד היום עם הבעיה, מהם כשלי השוק (במידה וקיימים) ואיפה החברה שלכם משפרת את המצב הקיים.

2. ניתוח תחרות

המילים: “אין לי תחרות” אינן אמינות. לפיכך יש צורך מובהק בבדיקה מעמיקה לגבי תחרות לאומית ובינלאומית לשירותים דומים לשלכם. בשלב הזה בודקים היטב מי המתחרים, מה הם מציעים, מה עובד להם, מה לא, איך הלקוחות שלהם תופסים את המוצר ומה הם היו רוצים לשפר בו.

את השלב הזה מסכמת מטריצה תחרותית אשר מתארת את המאפיינים העיקריים של כל מתחרה בשוק אל מול החברה שלכם

3. לקוחות

בחלק הזה אתם צריכים לאפיין את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, להבין מה זהה בין קהלי היעד שלכם ומה שונה בהם. מה הם מחפשים, איפה הם נמצאים ומה הם רוצים לראות ולשמוע על מנת שתוכלו להביא אותם לחשיפה ושימוש במוצר שלכם

איפיון הלקוחות הוא חלק מאוד מהותי על מנת להבין בעתיד מה פעולות השיווק הנדרשות, מה המסרים הרצויים ומה הפלטפורמות הנכונות לשיווק.

4. ניתוח SWOT

את שלב הבנת השוק נסיים בניתוח SWOT קצר על מנת לצייר תמונה ברורה של הפעילות.

הניתוח כולל מטריצה המציגה את החוזקות (Strengths), חולשות (Weaknesses), הזדמנויות (Opportunities) ואיומים (Threats) על החברה והפעילות.

בכדי להבין את השוק לעומק על מנת לקבל החלטות נבונות, אנו מציעים שירותי מחקר שוק.

 

שלב ג’: פעולות Pre-Launch

pre-launch

החלק הזה מתאר מה הפעולות שהחברה צריכה לעשות על מנת להגיע למוצר ראשוני (MVP) ולהתחיל לצאת לשוק. החלק הזה מחולק לשני חלקים פיתוח-תפעול ושיווק.

פיתוח-תפעול

בחלק הזה נעריך מה החברה צריכה על מנת לפתח את המוצר ומה צרכי התפעול הראשוניים שלה על מנת לצאת לשוק.

שיווק

בהתחשב באיפיון קהלים היעד שעשינו קודם, בחלק הזה נפרט מי קהל היעד הראשון אליו אתם רוצים לפנות ומה תכנית השיווק שלכם לשלב ההשקה וההאצה

על מנת למקסם את הפעולות הללו, אנו מציעים שירותי ליווי עסקי אשר יוכל לחסוך לכם זמן וכסף רב.

 

שלב ד’: איפיון הפעילות השוטפת של החברה

פעילות-שוטפת

בחלק זה ניגע בשאלה איך החברה צריכה להתנהל אחרי ההשקה.

מה הפונקציות שצריכות להיות קיימות בחברה לאורך זמן? מתי יהיה נכון להתרחב?

באיזה קצב יהיה נכון להשיג לקוחות נוספים.

אנו ממליצים בחום שתקראו את הכתבה שלנו בנושא ניהול פרויקטים – שהיא הדרך האולטימטיבית לנהל עסק.

 

שלב אחרון: בניית מודל תחזיות פיננסיות

מודל-תחזיות---תוכנית-עסקית-לדוגמא

אחרי איפיון הלקוחות, השירות, המוצר והתמחור נוכל להכנס לשלב של בניית התחזיות. התחזיות תתבססנה על מודל תחזיות עם מספר משתנים דינאמיים על מנת לתת גמישות לבחון מקרים שונים.

בשלב הזה תשתמשו בכל ההנחות וההערכות שלכם לגבי היכולת לשווק את המוצר, להכניס לקוחות אל משפך המכירה שלכם ולהפוך אותם ללקוחות קבועים ונאמנים. את כל ההנחות האלה תכניסו למודל הפיננסי שלכם ואז תקבלו תחזית רווח והפסד הצפוייה לפעילות וכן את תזרים המזומנים החזוי לה.

אנחנו מאמינים שהמודל צריך להיות מפורט ברמה חודשית לפחות בשנתיים הראשונות, לאחר מכן אפשר לעבור לרזולוציה רבעונית.

אנחנו ממליצים לכם לקרוא עוד על ניהול תקציב ומודל תחזיות דינאמי לפני שתיכנסו לזה.

 

סיכום

אנו מציעים לכם לקרוא על שירותינו בתחום תוכנית עסקית. כפליטי תאגידי ענק, אנו מכירים את הרמות הנדרשות לצורך אפקט חיובי ומציעים תוכניות עסקיות ברמה לא פחותה מזו של תאגיד מוביל.

לאחר שביצעתם את הכל יש צורך בכתיבת תקציר מנהלים אשר אמור לסכם את כלל התוכנית העסקית בדף אחד או שניים. ניתן לקרוא על כך בכתבנו “תקציר מנהלים”

 

אנו, היועצים, מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינמית בכדי לכוון אתכם אל יעדכם. אתם מומנים ליצור עימנו קשר ע”י מילוי הטופס הבא: