מצגת משקיעים

מצגת משקיעים – החבילה השלמה לספר את הסיפור שלך למשקיע פוטנציאלי. יזם אשר מחפש השקעה צריך לפנות למשקיעים פוטנציאלים ולספר את הסיפור שלו. להסביר את המוצר שלו, השוק, הבעיה, הפתרון ולשכנע שהוא האדם המושלם להרים את המיזם ולהפוך אותו לחברה רווחית.

אנחנו מאמינים שמצגת טובה היא רק התפאורה להצגה שאתם צריכים לתת. היא צריכה רק לתמוך בסיפור שלכם ולא לספר אותו בעצמה. לכן, המצגות למשקיעים שלנו מבוססות על העיקרון זה הנותן לכם היזמים את הבמה ואת המיקוד.
“היועצים” יבנו לך את המצגת המושלמת למשקיעים, יסייעו לך לספר את הסיפור שלך בצורה הברורה והחדה ביותר תוך דגש על האלמנטים הייחודיים לך.

למיזם שלך יש סיפור – נכתוב אותו יחד.

מצגת משקיעים
מאחורי המספרים יש סיפור – אתם צריכים לספר אותו.

לכל מיזם יש סיפור. סיפור על בעיה ופתרון. על קהל וצרכים. על שוק ומתחרים ועל דרך שעובר יזם על מנת לבנות את המיזם. מצגת למשקיעים צריכה לספר את הסיפור שלך בצורה נכונה ומעניינת, בצורה שתגרום לצופה להבין מה אתם עושים, לאן אתם חותרים ואיך אתם מתכננים להגיע לשם ולבסוף להשאיר טעם של עוד.

הסיפורים הם שונים ומגוונים מצד אחד. אך יחד עם זאת, צורת ההגשה שלהם מובנית וברורה. בנייה נכונה ומתודית של הסיפור ונגיעה בכל האלמנטים הנחוצים למשקיע על מנת לקבל החלטה הכרחיים על מנת להצליח לבנות מצגת מנצחת.

עקרונות מנחים לבניית מצגת משקיעים.

מצגת משיקעים - 2
בניה נכונה של מצגת תקל עליכם להעביר אותה.
תדעו מול מי אתם מציגים.

המשקיעים הפוטנציאלים שלכם שונים אחד מהשני. לכן, המצגות שהם ירצו לראות שונות אחת מהשניה. אתם צריכים לדעת מול מי אתם מציגים. מה מעניין אותם? מה הם מחפשים? מה מפעיל אותם ומה מפחיד אותם על מנת לבנות את הסיפור המתאים בשבילם. יש אלמנטים שלא ישתנו מסיפור לסיפור. אחרי הכל, המיזם הוא אותו מיזם, אבל אופן ההנגשה של המידע והנתונים צריך להיות שונה בהתאם לקהל המטרה.

תתחילו מהסוף.

במיוחד אם אתם מציגים בפני קהל רחב המורכב ממשקיעים רבים. מנגד, במהלך יום ארוך של מצגות, תתחילו בלספר על עצמכם. תספרו על התחום שאתם עוסקים בו. על ההשקעה שאתם צריכים ועל הבעיה שאתם רוצים לפתור. במידה ויש בקהל משקיעים שהתחום או הסכום לא מתאימים להם, בזה הרגע פיניתם להם זמן. הם יודעים שהם יכולים לוותר על המצגת שלכם והם יעריכו את זה מאוד.

נימה אישית.

אנשים מתחברים לאנשים. הרבה יותר קל לנו לזכור סיפור אישי מאשר נתונים יבשים. אנחנו נתחבר הרבה יותר לסיפור האנושי שמאחורי המספרים והוא יעזור לנו לזכור את המספרים ולהבין אותם. לכן חשוב מאוד לתת דוגמאות לאורך כל המצגת. לתבל אותה בסיפורים, אמיתיים או מומצאים, על מנת לעזור לקהל לזכור אתכם טוב יותר.

תוכן.

התוכן שלכם צריך להיות מדויק וברור. המטרה שלכם היא להשאיר חותם בראש של המשקיעים על מנת לעניין אותם לחזור אליכם לשמוע עוד.

מצגת להצגה מול מצגת לשליחה.

יש הבדל מאוד גדול בין המצגת שתציגו לבין המצגת שתשלחו למשקיעים. כאשר אתם מציגים את המצגת אתם בחדר, יכולים לשאול אתכם שאלות. אתם שולטים בדינמיקה של ההצגה ואתם יכולים לתקן “תקלות” שקורות לאורך הדרך. מצגת שאתם שולחים חייבת להיות מפורטת וברורה, יוצאת מנקודת הנחה שהקורא לא מכיר כלום על השוק ואתם צריכים להסביר הכל.

מצגת משקיעים - היועצים
צריך להקפיד על העיצוב, הוא חשוב לא פחות מהתוכן.
שפה עיצובית אחידה.

אם כבר יש לכם מיתוג ברור למוצר או החברה, המצגת צריכה לדבר באותה השפה. אם עדיין אין לכם מיתוג חשוב לעצב את המצגת בצורה אחידה ונקיה ולהימנע משינויים קיצוניים בין הסליידים השונים.

למעט במילים.

כאשר אתם מעבירים מצגת אתם השחקן הראשי, המצגת היא רק תפאורה. ככל שיש יותר טקסט במצגת ככה אנשים נודדים לקרוא מה שכתוב על המסך ופחות להקשיב לכם. לכן חשוב להקפיד שעל המסך יהיו כמה שפחות מסרים ושהמסרים יהיו המסרים החשובים והעיקריים שאתם רוצים להעביר.

לא להעמיס במידע.

גרפים נראים מצויין במצגות, אבל גם זה במידה. הצופה ילך לאיבוד במצגת בה הוא רואה גרף אחר גרף, או גרפים עמוסים במיוחד.

רצף הגיוני בין מסרים.

מצגת מעבירה סיפור. המעבר בין סלייד לסלייד צריך להיות הגיוני ומשרת את הסיפור. אתם לוקחים את הצופים ומעבירים אותם אתכם, יד ביד, מסע שעובר בין כל התחנות שאתם רוצים שהם יראו, ישמעו ויזכרו. חייב להיות הגיון במסע הזה, זה יקל עליהם להתחבר אליו ולזכור אותו.

עקרונות מנחים לעמידה מול קהל

מצגת משיקעים - עמידה מול קהל
מצגת למשקיעים היא ההופעה שלכם, אתם השחקן הראשי.
  • להתכונן, להתכונן, להתכונן.  כמו שחקן בהצגה, אתם צריכים לדעת בדיוק מה התפקיד שלכם ולדעת איך לאלתר אם פספתם קצת.
  • כשמדברים לאט – מספיקים יותר. כשאנחנו מעבירים מצגת אנחנו נמצאים תחת התחושה שאנחנו לא מספיקים להעביר את כל המסרים שלנו. אנחנו מדברים מהר יותר ופחות ברור וככה מאבדים את הקהל ואת רצף המחשבה שלנו. לעומת זאת, אם ננשום עמוק ונרגע, נדבר לאט וברור נגלה שבדיוק באותו פרק זמן אנחנו מספיקים להגיד הרבה יותר.
  • קשר עין, עם כל הקהל. אנחנו חייבים לשמור על קשר עין עם הקהל שלנו. צופים שלא נשמור איתם על קשר עין ילכו לאיבוד. כאשר אנחנו מעבירים מצגת בפני קהל קטן זה קל לשמור על קשר עין עם כולם. האתגר מתחיל כאשר הקהל גדל.
  • תזוזה חופשית. אנחנו צריכים לזוז. להשתמש בגוף שלנו על מנת להדגיש נקודות או להעביר מסרים, על מנת לשמור על הצופים שלנו עירניים ומרוכזים. קל מאוד לאבד אדם שעומד מאחורי הפודיום ומדבר ספק לעצמו ספק לקהל. לעומת זאת הרבה יותר קשה לאבד אדם שזז על הבמה ונכנס כולו למצגת.

אנחנו, “היוצעים“, יודעים לספר אתכם את הסיפור שלכם, לבנות אתכם את המצגת הנכונה לכם ולאמן אתכם לעמוד ולספר את הסיפור שלכם בצורה ברורה ומעניינת.


היועצים
יצחק יעקובי

יצחק יעקובי

שותף ויועץ אסטרטגי בכיר

בוגר לימודי ראיית חשבון באונ’ אוקספורד ברוקס, בין היתר עבד ב- Goldman Sachs, Harley Davidson, Elsevier.
בעל שנים של ניסיון בניהול פרוייקטים מורכבים בחברות תעשייה אווירית ובעל שנים של ניסיון כמנהל פיתוח עסקי ומנהל שיווק של חברות מובילות בתעשייה האווירית הסינית וזכה להישגים חסרי תקדים בדילים מול חברות כמו Bombardier.

צרו קשר

אסף פנחס

אסף פנחס

מנכ%22ל שותף

בוגר לימודי כלכלה באונ’ חיפה ובעל MA בלימודי המשפט מאונ’ בר-אילן. אסף התחיל את דרכו המקצועית בחברת ייעוץ של משרד רואי חשבון ומשם עבר לעבוד כאנליסט פיננסי ושיווקי בחברה צרכנית גדולה.
בשנים האחרונות אסף עבד עם מספר יזמים וסייע להם להרכיב את המודל הפיננסי והעסקי מאחורי הרעיון שלהם.

ניהול פרויקטים

ניהול פרויקטים אחרי שעות אינספור של עבודה עם חברות רבות מכל המינים והסוגים אנחנו יכולים לומר בוודאות: “אורח לרגע רואה כל פגע”. הפגע הגדול ביותר שאנחנו מזהים, שעובר כחוט השני בקרב רוב החברות אותו ליווינו, ליותר מידי מנהלים חסרות מיומנויות בסיסיות בניהול פרויקטים. (וכנראה...

היועציםרוצים לראות את העסק שלכם מצליח? הזינו את הפרטים שלכם ונראה איך נוכל להפוך את חזונכם למציאות.

דילוג לתוכן