מחקר שוק

המטרה של מחקר שוק היא להבין את הסביבה התחרותית אליה אתם נכנסים, ללמוד על הבעיה אותה אתם מנסים לפתור, לראות מי קהל היעד ואיך הוא מתמודד איתה היום, לחפש מתחרים או פתרונות אחרים, להבין מה גודל השוק הפוטנציאלי, מה המגמות בשוק ומה המגבלות הרגולטוריות בתחום.

שלב ראשון  – הבנת הבעיה

מחקר שוק
הלקוח שלך יודע בדיוק מה רוצה, תקשיב לו

מחקר השוק מתבצע תוך הסתכלות על הבעיה אותה אתם מנסים לפתור. בשלב הראשון נגדיר בצורה מדויקת מה הבעיה, נעריך מי קהל היעד הסובל מבעיה זו ואיך אפשר לפלח אותו לקבוצות בעלות מאפיינים זהים. לאחר שנגדיר את הקבוצות נחקור כל קבוצה בנפרד ונראה איך היא תופסת את הבעיה והאם הבעיה קריטית מבחינתה. המידע הזה ישמש אתכם אח"כ לצורך הגדרות קהלי מטרה למוצר.

שלב שני – חיפוש מתחרים

מחקר שוק - תחרות
המתחרים שלך הם מקור מצויין לידע, תשתמש בו

אחרי שהבנו מה הבעיה ומי סובל ממנה נלך ללמוד מה הפתרונות הקיימים היום. איך קהל היעד שלנו מתמודד איתה היום. בשלב הזה נאתר מתחרים ישירים ועקיפים לשירות או המוצר שאנחנו מתכננים, נבין במה הפתרונות הקיימים שונים מהפתרון שלנו, איפה היתרונות והחוזקות שלנו ואיפה אנחנו בחוסר אל מול מה שקיים היום בשוק. ניתוח המתחרים והפתרונות הקיימים יסייע לנו בהמשך לשפר ולשכלל את המוצר שלנו.

שלב שלישי – ניתוח מגמות

מחקר שוק - טרנדים
המטרה להבין מה יקרה מחר, לא מה קרה אתמול

בשלב זה, אחרי שאנחנו מבינים מי קהל היעד שלנו ומה הפתרונות העומדים לרשותו היום אנחנו נחקור לראות מה המגמות בשוק. האם יש כיוון אליו השוק הולך, פתרונות שנראים כמועדפים, טכנולוגיות ספציפיות הנמצאות בשימוש יתר או כאלה שמתחילות להיכנס לשוק ויוצרות סביבן באז. בשלב זה גם ננתח את הסביבה הרגולטורית במידה והיא רלוונטית למיזם או המוצר.

שלב רביעי – ניתוח SWOT

SWOT
חוזקות, חולשות ומה שבינהם

את המידע שצברנו לאורך התהליך נסכם בטבלה אחת תמציתית של ניתוח SWOT. טבלה המפרטת את החוזקות, החולשות ההזדמנויות והאיומים של המיזם.

שאלות גדולות ומעורפלות לא יניבו לכם את התוצאות הרצויות. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר בכדי לעזור לכם לשאול את השאלות הנכונות.