ייעוץ עסקי

פתרון יעיל לבעיה נקודתית. ייעוץ עסקי בא לסייע לך עם בעיה נקודתית בה נתקלת. במסגרת הייעוץ העסקי אנחנו נבין מה הבעיה, נחקור יחד על מנת למצוא את שורש הבעיה ונציע מגוון דרכים לגשת לפתרון. הייעוץ העסקי הוא תהליך מוגדר ומובנה ולטווח קצר.
אנחנו נוכל לסייע לך לשפר רווחיות במוקדי רווח שונים בפעילות, לאתר חוסר יעילות בתהליכים שונים בחברה ועוד.

אחרי שהגדרנו את הבעיה של העסק נבצע ניתוח מעמיק להבין את שורש הבעיה. אנחנו מאמינים שתמיד יש עוד שאלה לשאול וכל שאלה נוספת תסייע לנו לחשוף עוד חלק משורש הבעיה עד שנגיע למצב בו אנחנו מבינים את יסוד הבעיה ויכולים להתחיל להציע לה פתרונות.

שלב ראשון: Fish Bone Model

איתור שורש הבעיה באמצעות בחינת אלמנטים מוגדרים מראש

.מודל ה- Fish Bone הוא מודל ישן אשר שימש במקור בתהליכים של אבטחת איכות והוא קיבל את שמו בגלל שהוא נראה כמו שלד של דג. בצד אחד אנחנו נכתוב את הבעיה ואז נבצע ניתוח באמצעות אחד משלושת המודלים הבאים:

מודל ייצור – חמשת ה- M:
  1. מכונות Machines – המטרה לבדוק האם הציוד או הטכנולוגיה יכולים לגרום לבעיה
  2. שיטה Method – המטרה לבדוק האם יש בעיה בתהליך הייצור
  3. חומרים Materials – המטרה לבדוק האם יש בעיה בחומרי הגלם, חומרים מתכלים או ידע
  4. כח אדם או ידע Man/Mind Power – האם יש בעיות עם כח האדם או עם ההכשרה שלו
  5. מדידה Measurement – המטרה לבדוק את הסביבה ואת הביקורת.
ישנם מודלים מורחבים אשר מוסיפים עוד 3 M לבחינה:
  1. המשימה Mission – כאן אנחנו נבדוק את המטרה והסביבה.
  2. הנהלה Management – נבדוק אם יש גורמים בהנהלה אשר יכולים להיות הסיבה לבעיה.
  3. תחזוקה Maintenance – נבדוק אם יש בעיות תחזוקה
מודל שיווק – שבעת ה-P:
  1. מוצר Product – האם המוצר שלנו מתאים לצרכי הלקוחות? האם הוא עונה על הציפיות שלהם?
  2. מחיר Price – המוצר צריך להיות תמיד מתומחר בצורה כזאת שמדגישה את השווי שלו. ה- VFM של המוצר צריך להיות גבוה, המשמעות לאו דווקא שהמחיר צריך להיות הנמוך ביותר בשוק, לפעמים צרכנים ישמחו לשלם מעט יותר על מוצר או שירות שמתאים בצורה טובה יותר לצרכים שלהם.
  3. קידום מכירות Promotion – נבדוק האם הבעיה היא באופן בו אנחנו עושים קד"מ, האם הפרסום שלנו נעשה בערוצים הנכונים ומגיע לקהל היעד שלנו. האם ה- RTB שלנו מובן ע"י הלקוח ועוד.
  4. מקום Place – נבדוק האם יש בעיה בזמינות המוצרים איפה שהלקוח הפוטנציאלי שלנו רוכש אותם.
  5. תהליך Process – נבדוק האם ישנה בעיה בתהליך המכירה שלנו
  6. אנשים People – נבדוק את כח האדם שלנו
  7. ראיות Physical evidence – נבחן מה הדברים המוחשיים שאנחנו מציגים ללקוחות שלנו לצורך ביצוע המכירה.
מודל שירותים – ארבעת ה- S:
  1. סביבה Surroundings – נבחן את הסביבה שלנו.
  2. ספקים Suppliers – נבחן את הספקים שלנו.
  3. מערכות Systems – נבחן את המערכות בהן אנחנו משתמשים.
  4. כישורים Skills – נבחן את הכישורים שלנו.

אחרי שנבנה את המודל יהיו לנו כמה תחומים לחקור על מנת להבין את שורש הבעיה.

שלב שני – Five Why's Model

הדרך לאמת עוברת בשאלה נוספת

המודל פשוט שואל "למה?". המטרה היא להבין מדוע משהו קורה או קורה, אנחנו מסתכלים על התוצאה ושואלים את עצמנו "למה?" כותבים את התשובה ואז שואלים שוב וחוזרים על התהליך הזה חמש פעמים. בד"כ אחרי חמישה מחזורים של שאלות אנחנו נגיע לשורש הבעיה ונוכל להבין עם מה אנחנו בעצם צריכים להתמודד.

לא לכל בעיה יש סיבה אחת, מודל חמשת ה"למות" מאפשר לנו לנתח את אותה הבעיה מזוויות שונות אם נתחיל את הניתוח מהתחלה ונשאל "למה?" על אלמנט אחר בתשובות שקיבלנו.

החיסרון העיקרי של השיטה הזאת הוא שהיא מתבססת על הידע וההבנה שלכם ועל היכולת שלכם להיות עקביים ועיקשים בחיפוש אחר הסיבה.

היתרון של השיטה הוא שאדם מבחוץ, שאין לו ידע נרחב והוא לא בפרטים, יכול לשאול את השאלות יותר טוב מכם מפני שהוא באמת צריך להבין "למה" ולא מגיע עם תפיסה מוקדמת.

שלב שלישי – מציאת פתרונות ובחינתם

לאחר שביצענו ניתוח מעמיק והבנו את שורש הבעיה ניתן לגשת לשלב הפתרונות. בשלב זה נעלה פתרונות אפשריים לבעיות שזיהינו וננתח את העלות אל מול התועלת של כל פתרון כאשר המטרה בסופו של דבר תהיה לבחור את הפתרונות הקלים ביותר ליישום שיתנו לנו את האפקט החזק ביותר.