הכנת מצגת

הרבה פעמים יש התחושה שהכנת מצגת זה לשפוך את כל הידע שלנו או את כל המסרים שלנו על כמה שקפים בפאואר פויינט, להוסיף כמה תמונות יפות וזהו. המציאות היא הרבה יותר מאתגרת.

לקהל של היום, בין אם הוא משקיע או שותף עסקי ובין אם הוא לקוח פוטנציאלי, יש הרבה פחות קשב והרבה הסחות דעת. בנייה שגוייה של המצגת תגרום לך לאבד את הקהל שלך ולפספס את ההזדמנות שניתנה לך.

הכנת מצגת למשקיעים מנצחת - איך?

הכנת מצגת

מצגת טובה בנויה משילוב של שני אלמנטים – תוכן ועיצוב.

האלמנט הראשון – תוכן

בלי תוכן טוב ומסודר לא נוכל לבנות מצגת שתעביר את המסרים שלנו כמו שצריך.

בשלב הראשון

נשב ונבין מי הקהל שלנו ומה המסרים שאנחנו רוצים להעביר לו. המסרים שנרצה להעביר למשקיעים עשויים להיות שונים מכאלה שנראה להעביר ללקוחות, או לעובדים ולכן לפני שאנחנו בונים את התוכן אנחנו חייבים לדעת למי הוא מיועד.

בשלב השני

נרכיב את המסרים ואת הסיפור שמעביר אותם בצורה הטובה ביותר. אנשים מתחברים הרבה יותר לסיפורים מאשר לנתונים ועובדות. הסיפור אפילו לא חייב להיות אמיתי, הוא צריך להיות מעניין, הוא צריך לייצר אצל הקהל תחושת הזדהות והבנה ולבסוף להוות כר לביסוס המסר אותו אנחנו רוצים להעביר.

בשלב השלישי

נוודא שהזרימה של הסיפור והמסרים נכונה, ברורה ומעבירה את התוכן הרצוי בצורה מדוייקת. נוודא שהתמהיל בין סיפורים לעובדות ונתונים נכון, שאנחנו לא משאירים את הקהל שלנו עם שאלות פתוחות אלא נותנים לו את התשובות שהתכוונו לתת ומצליחים לשמור על הקהל עירני וממוקד בנו לאורך המצגת.

האלמנט השני – עיצוב

ברוב המקרים המצגות שנעביר יהיו מלוות בשקפים. העיצוב של השקפים חייב אף הוא לשרת את המטרה, המסרים והלקוחות שלנו. האלמנטים הגרפים שנציג יהיו שונים כשהקהל שלנו יהיה שונה, הצבעים, האינפוגרפיקה והעיצוב הכללי משתנים בהתאם לתוכן, למסרים ולקהל.

שלב עיצוב המצגת הוא שלב ארוך ומסובך. צריך למצוא את התמונות הנכונות המשרתות את המסרים, לבנות את המעברים בין השקפים ובין האלמנטים בצורה מדוייקת ולהצליח לבנות מצגת שמצד אחד מספיק מעניינת ושומרת על עירנות הקהל ומצד שני לא מסיטה את תשומת הלב שלו ממך למסך.

גישת "היועצים" להכנת מצגות

עם שנים של ניסיון בבניית מצגות שיווק, פיתוח עסקי, משקיעים ועוד פיתחנו מתודולוגיה שעוזרת לנו להגיע לכל מצגת מוכנים ומדוייקים.

פחות זה יותר

אנחנו מאמינים שהמסרים שלנו צריכים להיות קצרים, פשוטים וברורים. משהו שאפשר יהיה להסביר לילד שלך בלי מאמץ מיוחד והוא מיד יבין את העקרון. התוכן שאנחנו כותבים למצגות והמציגים שלנו מתבסס על העקרון הזה ונבנה להיות כזה שיקח את הקהל למסע שבסופו הם יבינו בדיוק מה שאת/ה רוצה שהם יבינו.

העיצוב הגרפי שלנו מתבסס הינו עיצוב פשוט ונקי וכולל מעט מאוד מלל ופרטים, אנחנו מאמינים שבעת העברת מצגת תשומת הלב של הקהל צריכה להיות עליך, המציג/ה, ולכן אנחנו ממעיטים בפרטים שעשויים להסיח את דעת הקהל ממך אל המצגת או יותר גרוע אל הסמארטפון.

ליווי ואימון מציגים

האלמנט האחרון שצריך בשביל להעביר מצגת מושלמת הוא אימון. כמו כל דבר בחיים, ככל שנתאמן יותר על המצגת שלנו, על התוכן והסיפורים ככה נוכל לצלוח את ההצגה מול הקהל בצורה טובה ומדוייקת יותר.


"היועצים" נותנים לך את הכלים להתאמן לבד מול המראה אבל גם מספקים ליווי ואימון אישי על מנת לוודא ביחד איתך שאת/ה מוכנ/ה בצורה מושלמת לרגע שלך. שיטת האימון שלנו שמה דגש על מספר דברים:

1) אופן הדיבור – אנחנו מחפשים לראות שהדובר מולנו מדבר בצורה איטית וברורה. שהוא משתמש בקול ובאינטונציה בצורה נכונה אשר משרתת את המצגת והמסרים ולבסוף, במידה והמצגת נעשית בעמידה, אז אנחנו גם מוודאים שהדובר מנצל נכון את המרחב שיש לו.


2) קשר עין – לדוברים רבים יש נטייה להסגר בתוך המצגת שלהם והם מאבדים קשר עין עם הקהל. הסיבה העיקרית לכך היא חוסר בטחון עצמי ביכולת שלך להעביר את המסרים כמו שצריך. באימון שלנו אנחנו מקפידים על כך שהדובר יהיה מודע לכל הנוכחים בחדר, שישמור על קשר עין רציף עם כולם וכך לא יאבד את הקהל.


3) עמידה בזמנים – במקרים רבים יש לנו מסגרת זמן מוגדרת להעביר את המצגת שלנו, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מעבירים את כל המסרים וגם משאירים זמן לשאלות ותשובות (במידה ואין כזה מוגדר באג'נדה). במהלך האימון האישי אנחנו נעמוד עם שעון עצר ונתזמן כמה זמן לקוח לך להעביר את המסרים, נאתר את הנקודות החלשות והארוכות ונחשוב ביחד איך מפשטים ומקצרים אותן על מנת שנוכל לעמוד במסגרת הזמנים מבלי להרגיש חנוקים.

לסיכום, הכנת מצגת איננה דבר פשוט. ישנם אלמנטים רבים עליהם צריך לתת את הדעת החל בתוכן ובסיפור הסיפור דרך עיצוב המתאים לקהל ולמסרים וכלה בעמידה נכונה מול קהל ושימוש בכל הכלים שיש לנו כדוברים על מנת להשאיר את הקהל ממוקד ומעוניין בנו. הכנה ובנייה מקצועית של הסיפור, התכנים והמצגת תסייע לך להגיע למצגת מוכנ/ה.

ו/או שתפו את היועצים - ייעוץ עסקי

שתפו אותנו
Google+
Twitter
LinkedIn